Sihat bersama Puerh Tea

Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural

Tuesday, September 19, 2017

SERTAKAN SENAMAN UNTUK USAHA TURUN BERAT BADAN

Antara kelebihan mengamalkan teh Puerh semasa proses penurunan berat badan adalah ia membantu mempercepatkan usaha penurunan berat badan kepada 50%. Ini kerana dengan teh Puerh, ia membantu menyelesaikan masalah lemak badan melalui tindakbalas kimia. 
Oleh itu kita jangan hanya bergantung 100% hanya dengan meminum teh Puerh sahaja, amalan pemakanan sihat dan juga senaman yang konsisten amat diperlukan.


Amalan yang membantu menurunkan berat badan
  •  Amalkan gaya pemakanan sihat : Anda harus mengamalkan pemakanan yang seimbang untuk memastikan badan tetap bertanaga untuk bekerja menurunkan berat badan. Ianya paradox tapi masih rasional. Bekalan tenaga yang konsisten adalah perlu. Hanya memerlukan 3 hidangan makanan lengkap dalam 1 hari dan diambil dengan disiplin. Amalkan sunnah makan sebelum lapar, berhenti sebelum kenyang. 
  •  Jangan segera bersenam selepas makan : Bersenam sebaik selepas makan akan memberi kesan negatif kepada penghadaman. Penghadaman yang terganggu memberi kesan kepada tubuh badan. Apabila penghadaman terganggu juga membuatkan Teh Pueh tidak dapat diserap dengan baik oleh badan dan fungsi baik teh puerh tidak akan dapat dimanfaatkan. Adalah lebih baik bersenam 1 jam selepas makan, atau 1-2 jam sebelum makan.
  • Lakukan senaman yang betul (sesuai): Senaman yang tidak bersesuaian atau keterlaluan untuk badan akan membuatkan badan kehilangan tenaga, lesu dan membuatkan badan mengeluarkan lebih banyak asid. Ini adalah penyebab badan akan mengalami letih yang melampau. Bagi seimbangkan pH badan, boleh amalkan minuman beralkali seperti teh Puerh setiap kali selepas bersenam.

"Exercise can strength your body. Meanwhile by taking green drinks (Puerh Tea), you could get more health benefits, and won't be bothered with disease".

Whatsapp : 012 325 2171

#HayneemLegacy
#TeaZhengPutrajaya
#PuerhGreenTea

No comments:

Post a Comment