Sihat bersama Puerh Tea

Natural Natural Natural Natural Natural Natural Natural

Tuesday, August 11, 2020

MINUMAN PUERH TEA MENINGKATKAN KESIHATAN GUSI DAN GIGI

Kita semua pernah mendengar ungkapan "An Apple a day keeps the doctors away". Tetapi ada perkara lain juga yang mampu menjauhkan doktor juga, terutama doktor gigi. Anda mungkin tak sangka ada sejenis minuman mampu membantu anda meningkatkan kesihatan gigi dan gusi, iaitu Puerh Tea.

Kajian penyelidikan baru-baru ini menunjukkan bahawa minum teh puerh sebenarnya dapat meningkatkan kesihatan gigi. Betul! Teh Puerh tidak hanya membantu mengurangkan berat badan dan menurunkan stress, tetapi juga dapat membuatkan anda mampu tersenyum lebar!


SAINS DISEBALIK PUERH TEA

Menurut kajian oleh Tea Trade Health Research Association dengan meminum teh puerh mampu memberikan 2 manfaat untuk kesihatan mulut dan gigi.

Satu: mengurangkan bakteria punca kerosakan gigi dan mulut berbau

Dua: ia mengelakkan pengumpulan plak yang menyebabkan penyakit gusi.


SEMUA TEH TIDAK SAMA

Walaupun banyak teh dari daun yang sama dianggap dapat memberi kesan positif kepada kesihatan mulut,  Teh puerh telah didapati paling berkesan untuk melawan penyakit berkaitan kerosakan gigi.

Teh puerh satu-satunya jenis teh yang dapat meningkatkan kesihatan gigi dengan menyingkirkan setiap strain bakteria Streptococcus yang hidup di rongga mulut. Sekali gus dengan kadar kehadiran bakteria Strep yang rendah, boleh membantu mengelakkan penyakit lain yang berpunca dari Strep seperti sakit tekak. 


KESAN PUERH TEA KE ATAS GIGI

Teh pu-erh juga membantu melindungi gusi dan menyembuhkan tisu gusi yang lembut. 

Puerh Tea yang bertindak mengurangkan kehadiran bakteria juga turut menyebabkan penurunan pengeluaran asid hasil dari tindakbalas bakteria di dalam mulut. Persekitaran berasid di dalam mulut hasil dari tindakan bakteria akan menyebabkan gigi lebih berisiko mengalami kerosakan gigi dan gusi akibat kaviti.

Amalan meminum Puerh Tea adalah antara cara terbaik menjaga kesihatan gigi dan gusi.

😁 Kurang Bakteria = kurang asid = kurang kaviti 😁


TESTIMONI PUERH TEA KESIHATAN GIGI


Berminat mendapatkan Puerh Tea ?

#HayneemLegacy
#TeaZhengPutrajaya
#PuerhGreenTea


No comments:

Post a Comment